Tuesday, May 24, 2011

Hot springs!

Hej hopp!

Campingtripen blev en dag kortare än väntat men vi hade två riktigt bra dagar! När man säsongar är kanske inte det första man packar ner i resväskan tält och sovsäck, vi lyckades iallafall låna ihop en sovsäck och en filt. Tält blev lite sent påtänkt så Karin och jag spenderade två nätter i sätet på Jeffs truck.. Inte helt fel faktiskt, jag sov som en stock!

Vi åkte norr om Whistler till Pemberton och därifrån tog vi en grusväg och åkte tre timmar mitt ut i ingemansland. Jag tänkte att där kan det ju inte finnas en endaste människa, jag menar vem åker tre timmar på en grusväg? Men till min förvåning var hela campingplatsen full av trucks och tält. Campingplats kanske är att ta i, den lilla öppning mitt ute i skogen känns som en bättre förklaring..



Hot springsen var som en naturlig bubbelpool, utan bubblor.. Vissa var så varma att man nätt och jämt kunde sitta i dem. Urhäftigt att de kan värmas upp så där tycker jag! På kvällen när vi gick ner för att bada var det några som hade tänt värmeljus runt dem, supermysigt!





Idag har vi åkt skidor, ingen höjdare precis, sista dagen blir imorgon och då förhoppningsvis med SOOOL! Nu ska vi hem till Jam!

There's more to explore,
Sofia

No comments:

Post a Comment