Tuesday, May 17, 2011

På kärt återseende.

Back on track, tillbaka i Vancouver efter några veckor på resande fot. Just nu sitter jag hemma hos min Vancouverfamilj, landade i Vancouver efter en hel dags resande och åkte direkt hit. Maten stod på bordet när jag kom och därefter lektes det, lästes sagor och sjöngs godnattsånger. Nu är jag trött!

Campingturen till Vancouver island var strålande och Mexico har varit helt galet underbart! Men för att ta det hela i dess rätta ordning börjar jag med att berätta om campingäventyret...

För det första var jag lite, bara lite för egentligen litar jag ju på killarna.., nervös över att de där stora husbilarna skulle köras av engelsmän som inte kan köra på rätta, det vill säga högra sidan av vägen.. Men det gick kalas! Med på resan var Karin, jag, våra sex housemates, Harry och Nick. Vårt mål var Tofino, en liten surftown på Vancouver island. Fantastiskt fint var det!

Killarna var besatta av att det skulle fiskas, de köpte fiskespö, drag och allt möjligt jokks man skulle kunna tänkas behöva. Att hitta en river eller sjö att fiska i verkade inte vara det lättaste dock.. Vi kanske åkte på vägar som inte var särskilt anpassade för två stooora husbilar och folk tappade hakan när de såg de stora schbraken ramma fram.. I jakten på fiskevatten stötte vi på några björnar och örnar men ingen vidare fiskelycka hade vi..! Mysig resa blev det iallafall!

Efter tre dagar ute på ön var det dags att dra sig tillbaka mot Vancouver för att lämna av Josh på flygplatsen eftersom hans flyg gick två dagar tidigare än de andras. Det blev en del tårar från min och Karins sida och därefter åkte vi in till Vancouver. Campingplatsen för natten blev en gata vid Jericho beach, mina gamla hemtrakter. Andra natten spenderade vi i North Vancouver. I Vancouver traskade vi runt, kikade hockey och åt en sista (för den här gången...) middag.






 Monsterbilarna!






 

Killarna åkte hem till England samma dag som vi åkte till Mexico. Än en gång tårades det från min och Karins sida, usch att säga hejdå är inte roligt! Men som vi sa, det är inget hejdå, det är ett ses snart! I sommar styr Karin och jag kosan mot London för att hälsa på bästastebästaste housematesen!!!

There's more to explore,
Sofia

No comments:

Post a Comment