Monday, January 10, 2011

Förfrusna tår och en iskall näsa.

Idag innan jobbet åkte jag skidor, jag började inte förrän klockan tre så jag kunde åka så gott som hela dagen. Fantastiskt bra! Det var dock SNORKALLT!!! Det var -20 uppe på toppen, min näsa höll på att frysa ihjäl och mina tår kände jag inte riktigt, framförallt inte min frostbite tå som jag kallar honom.
När jag kom ner innan jag skulle börja jobba, förslog mina arbetskamrater en dusch på Hiltons som ligger alldeles brevid för att tina upp fötterna. Där kan man tydligen snika in och duscha, att de inte berättat de tidigare.. Jag snek förbi receptionen, duschade och bastade lite, handdukar fanns det där också. Alla tiders! Sedan var jag redo för en kväll i affären!

Vi har sålt bra den här veckan, bättre än förra året samma vecka och långt över budgeten!! Förra månaden sålde vi över budgeten vilket betyder att vi vid nästa paycheck får 100 dollar extra, slit lönar sig!! På torsdag ska vår manager överraska oss med något. Halv nio på morgonen ska vi ses, iklädda skidkläder. Ben tror att vi ska få gå en lavinkurs, Watson tror att vi ska få åka zipline och jag håller önskar att det är heliskiing vi ska få ge oss ut på. En önskedröm med andra ord, för det kostar skjortan!! Vi får se vad det blir för något, skoj blir det nog i vilket fall. Svårt att inte ha skoj med mina peakkamrater!

Nu ska jag stänga av dumburken och sova, imorgon vankas det skidåkning innan det blir jobb igen. Hej hopp!

There's more to explore,
Sofia

No comments:

Post a Comment