Wednesday, January 26, 2011

På hotell.

Vilken otrooooligt lång dag det har varit idag. Den startade med lite prat med världens bästa mamma, det var skönt att få höra hennes röst en liten stund. Jag lovade henne att ta lite bilder på vårt nya rum, slänger upp dem lite längre ner...

Den här veckan jobbar jag tokmycket, okej inte tokmycket men mycket för att vara Sofia, eftersom vår manager är på konferans i München. Idag och det kommande tre dagarna jobbar jag 11.30am-9pm. Hej och hå! Imorgon är det dessutom Australia day, en helt galen dag härborta! Hela Whistler kryllar nämligen av aussies. Under dagen har det ramlat in sms från alla aussies jag känner, de flesta lyder: Hey mate! Aussie day 2morrow!! Startin at 10am sharp, bring plenty of drinks... Synd att jag jobbar men någon måste ju jobba när australienarna firar..

När jag kom hem från jobbet fick jag ställa mig och laga lunchlådor, något man inte är så sugen på efter en nästan 10 timmar lång arbetsdag. Karin är på staffparty så det var jag och killarna hemma, vi kikade lite på tv och nu sitter jag här i min supersköna säng. Jag verkligen älskar vårt nya rum och jag känner mig så mycket gladare nu!!

Min säng
Karins säng
Vårt alldeles egna badrum

Tjusigt va? Nu har ju inte alla av er sett hur jag bodde innan, men jag kan säga så mycket som att den ytan vi har nu är ungefär den samma som garaget. Och därinne stod två våningssängar, en soffa, tv och ett kök. Det här är så lyxigt! Efter att ha sovit med en skumgummikudde i tre månader uppskattar jag verkligen den helt underbara dunkudden jag fått istället. Nu ska jag sova!

There's more to explore,
Sofia

No comments:

Post a Comment