Sunday, January 2, 2011

Happy new year!

Vår nyårsafton var himla fin! Sofia från Vancouver och hennes kompis som är och hälsar på från Sverige kom upp för att fira med oss. Vi startade med en delikat sushimiddag, fjärde dagen i rad som jag åt sushi den här veckan. Man kan liksom inte få nog, så fantastiskt gott!
Allt eftersom ramlade våra housemates in i vårt rum. Därefter gick vi till vår Mario, tysken som bodde här innan, där var det fest som hette duga! Ett otroooooligt stort hus med hur mycket folk som helst. Uppe på tredje våningen där de flesta höll till och likså dansgolvet var beläget vibrerade det riktigt i golvet. Jag trodde nästan att vi skulle rasa igenom!
Efter ett tag kom polisen för att det var för mycket folk så vi gick vidare till nästa ställe där vi träffade Watson som jag jobbar med. Han, hans kusin och några andra skottar hade KILT på sig, ballt! Han har pratat om att han skulle ha kilt hela veckan, men jag trodde att det var ett skämt! Sjukt kul iallafall.
Sedan gick vi hem till skottarnas grannar, tredje och sista festen för kvällen.
Det blev en kalasbra nyårsafton, inte sådär uppstressat som det brukar vara. Ingen var sådär pråligt uppklädd, alla var bara glada. Finfin kväll!!!

Idag har jag jobbat 11.30-7.30, hjälpte helt seriöst ett par i EN OCH EN HALV TIMMA innan de var nöjda. Men slutsumman på deras köp slutade på 1935 dollar så tiden jag spenderade med dem får jag väl se som väl spenderad.

Happy new year everyone! Jag tror att vi har ett hejdundrandes bra år framför oss!

There's more to explore,
Sofia

No comments:

Post a Comment