Tuesday, December 28, 2010

You're killing it!

Hej hopp!

Idag har jag jobbat, jag älskar verkligen mitt jobb och idag gick det hur bra som helst! Jag sålde jackor som smör i solsken, min manager kom fram och viskade; Sofia you're KILLING it today!!! I'm not kidding, you got it going on! Han hade nog rätt, idag stod jag för mer än hälften av det som såldes, det kändes bra änna! Det är alltid roligt när bossen ger tummen upp för att man gör ett bra jobb! Stolt som tuppen är jag!
Idag fick jag en supermysig tröja, en riktg teddybeartröja!! Tummen upp för gratiskläderna, vet dock inte hur jag ska få med mig allt hem bara...

Igår kväll hade vi christmas dinner med några som bor här i huset. Alla lagade varsin rätt, secret santa julklapparna delades ut och efter det åkte vi in till villagen. Jag kan tillägga att jag hade fått mitt eget namn på lappen, så jag blev min egen secret santa, jag köpte mig själv en fresh tracks ticket...

Idag efter jobbet mötte jag upp Rebecka och Karin i villagen, vi gick till en uteservering och myste. Vi prövade en OTROLIGT god drink, Polar Bear; peppermint schnapps and hot choclate. Kan verkligen rekommenderas!! Sedan beställde jag in något mindre gott som tydligen innehöll kaffe, något jag inte lärt mig dricka än.. Det blev iallafall en supermysig kväll!
Jag har köpt nya skidvantar från Hestra också, de var så dyra att jag inte vågar skriva vad de kostade men de var välbehövda mina andra var bra slitna.. Jag köpte även liners att ha under så att jag inte fryser om händerna när jag sitter i liften och bara måste skriva ett sms, när jag öppnade dem förut visade det sig vara två höger vantar...

Imorgon har jag och Lola fyra år en playdate innan jag börjar jobba. Vi ska bada och åka skridskor. Jag fick sms från Michele förut som skrev att Lola var sooooooooooo excited, hon är för söt! Det blir som på den gamla goda tiden i Vancouver, bara jag och Lola. Det ska bli supermysigt! Efter alla aktiviteter ska vi luncha och sedan hämtar de upp henne i affären när jag börjar jobba.

Måste bara berätta en galet rolig grej som hände på julafton när jag jobbade. Jag betjänade två tjejer, varav den ena skulle köpa ett pannband. Hon frågade mig vad våra regler för return var, varpå jag berättade att det var en vecka för return och två för exchange. Hon säger då till sin kompis, på SVENSKA, Vad sa hon?? Haha jag svarade då tillbaka, okej, jag tar det på svenska... De tappade hakan så paffa blev de när jag började prata svenska.

There's more to explore,
Sofia

No comments:

Post a Comment