Sunday, December 19, 2010

Supersofia!

De senaste dagarna har änna varit hektiska. Igår steg jag upp ur min varma säng 6am för att infinna mig vid gondolen klockan sju. Där möttes vi upp, Ignasi, Elisa, Maria, Ben, Watson, jag och två kompisar till vår manager. Hela besättningen utom Daniel. Väl däruppe fick vi en enastående frukostbuffé, sedan ringde klockan vilket betyder att man får ge sig ut och åka. Det var helt obeskrivligt vackert, solen höll på att gå upp över bergen! Efter några åk hikade vi upp Symphony och kom till ett ställe med HELT ORÖRD snö. Åket ner var MAGISKT! Jag älskar känslan av att sväva på moln, för det är precis så jag tror att det känns att vara uppe i himlen. Om jag har rätt lär farfar ha det underbart däruppe i himlen!
Butiken var stängd fram till tolv för att vi skulle kunna åka skidor tillsammans, vår manager är verkligen helt galet bra! En kalasbra chef helt enkelt!
När de andra åkt ner för att jobba åkte Watson och jag någon timma till, i parken... Hm, jag lär nog aldrig bli något stort fan av hopp, rails och allt vad det nu är...


Efter skidåkningen gick jag till posten för att hämta ut ett paket från min kära familj. Det är så mysigt att gå till posten och hämta ut paket! Kön var lång, jag var minsann inte den enda som varit snäll i år..
På kvällen satt jag barnvakt åt Anika som jag babysuttit tidigare. Helt otroligt vilken snäll unge, hon är lätt som en plätt att ha och göra med!

Imorse innan Rebecka och jag begav oss mot berget ringde jag hem. Mamma berättade att de precis klätt granen, då blev jag lite tårögd. Nu saknar jag dem verkligen tokmycket!!! Att klä granen är det absolut mysigaste jag vet. Julen är det absolut mysigaste jag vet! Mina roomisar skrattar åt mig för att jag är så insatt i julen, men det är verkligen det bästa jag vet.
Skidåkningen idag var inte riktigt lika bra som igår, det var blåsigt, kallt, snöigt, vilket är tummen upp men sikten var fruktansvärt dålig! Vi trodde att vi skulle få frostbites i ansiktet så kallt var det så vi

Ikväll har jag suttit barnvakt åt, hör och häpna, SEX barn från tio till två år! Det var åt familjen Karin och jag delar nu under en månad. Mammans systrars barn var också där, det gick kalasbra! Otroligt snälla och söta barn även den här kvällen.

Nu ska jag snart bege mig till sängs. Just det, idag kom Mark, Michele, Sascha och Lola upp hit till Whistler. Familjen från Vancouver som jag spenderat nästan nio månader tillsammans med. Ska bli så mysigt att spendera några dagar med dem!

There's more to explore,
Sofia

No comments:

Post a Comment