Monday, December 13, 2010

Sankta Lucia

Godmorgon!

Nu sitter jag och lyssnar på historien om Lucia och äter lussekatter, det slog mig att jag inte riktigt kan den och när man ska berätta för sina icke svenska vänner om den här fantastiska dagen kan det ju vara bra att ha lite fakta.

I lördags hade vi en clinic om gore-tex på jobbet, jag blev mäkta imponerad faktiskt! Vilket otroligt häftigt material egentligen! Resten av dagen sålde vi ganska bra faktiskt, över budgeten. Vi har en bingotävling nu under jul, alla har varsin bingoplatta, allas ser likadana ut och det hela går ut på att man ska försöka få en fullföljd rad. Vissa grejer i affären har alltså en ruta på bingoplattan och säljer man någon av dem får man göra en liten prick på plattan.
Direkt efter jobbet bar det av in till villagen med några ifrån huset, det blev en lugn men trevlig kväll! När vi kom hem på natten byggde Chris och jag en gigantisk snöskulptur på uppfarten.. Snön bara vräckte ner!

Nu ska jag strax kila iväg till jobbet. Idag ska vi pynta butiken och flytta om alla grejer. Ikväll är det staffdinner och med sig ska man ha en julklapp värde 20 dollar, måste fixa det på rasten.. Det är så svårt att köpa något när man inte vet vem det är till!

There's more to explore,
Sofia

No comments:

Post a Comment