Saturday, December 25, 2010

Christmas Eve!

Hej tomtegubbar slår i glasen och låt oss lustiga vara....!

Min julafton har varit bra, mysig och bra. På jobbet var det en hel del att göra, att jobba på julafton trodde jag skulle vara en mardröm men det var riktigt mysigt. För det första älskar jag mitt jobb, att prata för en jacka som man ska försöka sälja är riktigt skoj. Jag menar en jacka för minst 500 dollar är inget man bara kastar sig in och köper. Här får man verkligen prata för grejerna och varje kund som verkligen är intresserad kan ta en halvtimma att betjäna om inte mer. Well, det var ju inte riktigt det jag skulle skriva. Men jag gillar iallafall mitt jobb och mina kollegor är helt underbara så att jobba gick strålande!! ´
Dessutom fick vi välja ut varsitt middlelayer och en grej från casualclothing. Lyckalycka!


När jag slutat mötte Rebecka och Karin upp mig i affären, vi gick och handlade lite saker som vi behövde inför middagen, Karin köpte sig ett par vattentäta kängor och Rebecka köpte sig en blus. Sedan satte vi oss på bussen och for hem. Slängde ihop ett litet julbord i form av janssons frestelse, köttbullar, prinskorv, julskinka, senap och till det drack vi JULMUST från ikea! Helt underbart!!!

Och TACKTACKTACK för julklapparna jag fick skickade hit!!! Det förgyllde min dag än mer!! Nu har jag juleskum för ett bra tag framöver, eller kanske inte för jag verkar inte vara den enda som gillar dem...

Imorgon stiger vi upp 5.30 för att ta bussen in till villagen 6am, dags för fresch tracks!! Kan tillägga att det kommit ett REJÄLT dump den här veckan, över en meter snö!!! På kvällen ska vi till min Vancover familj på turkeydinner.

There's more to explore,
Sofia

No comments:

Post a Comment