Wednesday, December 15, 2010

Trött som en get.

Satan i gatan vad trött jag är! Igår direkt efter jobbet var det staffparty tillsammans med mina sex medarbetare som gällde, först hade vi ett litet möte i affären och därefter gick vi till sushirestaurangen. Fantastiskt mysigt var det, att äta sushi var en strålande idé. Vi beställde in allt mellan himmel och jord, drack sake och hade en superduperbra middag tillsammans. Alla hade köpt varsin julklapp, vi lekte någonslags julklappslek och jag fick tillslut vår managers julklapp. En turtleneck, vax till skidorna, en nödvisselpipa att sätta fast i jackan (något som de andra tyckte var hemskt roligt då jag är yngst av alla...) och tåvärmare. Jag blev himla nöjd med min julklapp!

Efter en lååång sushidinner gick vi vidare till en bar och drack lite drinkar, därefter vidare till Tommy Africas för att dansa loss till 80-tals musik. Peak Performance var väldigt generösa må jag säga...! Nåväl, en riktigt lyckad kväll blev det, jag gillar verkligen mina kollegor!

Imorses öppnade Ben och jag butiken, något trötta.. Dagen har vi ägnat åt att julpynta, numera står det en livs levande gran i vårt skyltfönster. Det luktar SÅ gott!! Förresten, jag jobbar på julafton men är ledig på juldagen... Första gången i hela mitt tjugoåriga liv som jag kommer att jobba på julafton!



Imorgon jobbar jag igen, den här veckan blir det en hel del jobb. En familj från Vancouver har kommit hit för en månad, Karin och jag ska babysitta åt dem. Bra med lite extra cash! Så på lördagkväll är jag barnvakt, likaså fredagkväll fast då åt Anika som jag babysuttit förut.

There's more to explore,
Sofia

No comments:

Post a Comment