Friday, December 10, 2010

Lussekattsbak på ingång!

Hallå där!

Imorses när vi vaknade var vi trötta, men jag släpade med Karin ut för att åka skidor ändå. Det blev dock inte så mycket, min stortå har förfrusit eller något för jag kan knappt känna den. Det känns lite som att den sover och att någon krossat den! Och Karin har fått en lårkaka så satte oss och drack varm choklad vilket kanske inte var så roligt med tanke på hur mycket snö det kommit under natten. Menmen, vi sa till oss själva att vi faktiskt har hela säsongen framför oss. Det kommer fler dagar...

Världens bästa skidor!
Karin dagen till ära.

Nu har jag bakat lussekatter. Jag köpte alla ingredienser igår, men fy tusan vad dyr saffranen var. Nio dollar för ett ynka gram och den var inte ens sådär "malen" som den är hemma. Den var alldeles trådig så jag visste inte riktigt hur jag skulle bära mig åt.. De blev inte gula och fina som de brukar men de smakade bra och våra housemates var mäkta imponerad av mina skapelser. Jag visade Lucia och berättade hur man firade, de tyckte att det såg ut som att hon hade en tårta på huvudet... Jaja, nu är jag iallafall proppmätt, jag lagade köttfärssås. En förträfflig sådan! Ska nog kika lite på julkalendern nu..

Inte en enda bunke att baka i fanns det...
Fina va?

There's more to explore,
Sofia

No comments:

Post a Comment