Friday, December 17, 2010

Håll grytan kokande. Julkola på gång!

Goderafton!

Idag har det varit otroooooligt lugnt på jobbet, Ben, Daniel, Watson och jag stod och åt pepparkakor, daim och drack glögg. Det är inga kunder som nappar på de svenska delikata grejerna dirket.. Jag lyckades få två killar att dricka lite glögg iallafall.

Imorgonbitti startar fresh tracks vilket innebär att man åker upp med gondolen klockan 7am, äter frukostbuffé i Roundhouse och sedan får åka skidor lite tidigare än alla andra vilket är fantastiskt bra om det snöat under natten. Då får man alltså FRESH TRACKS ;)
Vår manager har bjudit med oss alla sex så butiken öppnar lite senare imorgon för att vi ska kunna åka skidor tillsammans. Är inte det helt strålande?! Det ser jag verkligen framemot!

Den här videon har jag sett huuuundratusentals gånger, den går om och om igen på en tv i butiken. Idag var två av skidåkarna inne och pratade lite, de är sponsrade av Peak. Helt galet ballt att vara så duktig på att åka skidor, jag är impad! Kolla in den här ----> http://www.youtube.com/watch?v=wHpJ-eAKL7M

Just nu sitter vi och väntar på att kolan ska stelna, vi har kokat julkola! Rebecka är så exalterad, fick precis säga till henne att den inte är stelnad än... Amanda utbröt då, Rebecka do not touch anything that's about christmas, it's Sofias thing! Hon tycker att jag är helt tokig i jul, de andra tycker inte riktigt att det är någon big deal... Tur att Ben på jobbet och jag delar samma passion för julen!

There's more to explore,
Sofia

No comments:

Post a Comment