Friday, December 3, 2010

Hej hopp!

Nu har jag jobbat några dagar och det har gått fantastiskt bra. Innan jobbet igår åkte Karin och jag skidor, det är vardagslyx att kunna åka skidor innan man börjar jobba. Vi stylade om hela affären igår, tror att Ignasi vår manager blev riktigt nöjd! Alla Peakaffärer säljer hjälmar från det svenska märket POC, som förövrigt står för Piece of cake, det visste ni inte va?! De har iallafall en tävling nu i December då man ska göra något fränt med hjälmarna i butiken. Jag blev riktigt nöjd med det Maria, Elisa och jag åstadkom, ska fota det nästa gång jag jobbar och visa. Direkt efter att jag kom hem från jobbet var det fest som gällde, det belv en otroligt lyckad kväll!!

Idag har jag åkt skidor med Watson, en kille jag jobbar med, och hans kompis. De åker i och för sig snowboard, men det gick fint.. Hej och hå vad de hoppade och grejade, de lurade ut mig i parken på diverse hopp, att jag inte slog ihjäl mig... Jag kom dock fram till att jag inte riktigt är någon parkråtta, hoppa från lådor och stora jumps är inte min grej. Däremot kan jag redan säga att jag blivit grymt mycket bättre än jag var innan och, jag har sagt det igen men det tål att sägas en gång till, mina nya skidor är SÅÅÅ galet bra! Jag älskar dem!

Nu sitter vi lite lagom trötta i vår lilla bunker och på tvn pladdrar en korean på om nyheter nere i Vancouver. Ikväll har jag ätit KÖTT, jag köpte fyra griskotletter för tjugo kronor, ett riktigt kap skulle jag vilja säga! Till det hade jag yam, broccoli och sås som jag vispade ihop alldeles själv. Måste även berätta vad jag köpte igår, 600 gram nötfärs för endast tjugofyra kronor, jag är så nöjd! Mamma och pappa, jag saknar eran mat....

Imorgonbitti klockan åtta ska jag möta upp Elisa och Maria från Peakaffären för att åka skidor med dem. Det snöar ute och har gjort ett tag så förhoppningsvis får vi åka lite puder...!

There's more to explore,
Sofia

No comments:

Post a Comment