Monday, November 29, 2010

Update som heter duga!

Hallå där!

Här kommer en mastodont update från de senaste dagarna.. Onsdagskvällen var riktigt skoj, jag var dock lagom trött när jag skulle upp morgonen därpå och åka skidor. Karin var i Vancouver och Rebecka orkade inte följa med så jag mötte uppe grannkillarna vid busshållsplatsen och skidade med dem hela dagen. Testade mina nya skidor, jag fullkomligt ÄLSKAR dem! På kvällen hade vi familydinner med några av grannarna, det var american thanksgiving så vi tog tillfället i akt att fira. Alla lagade en rätt var och tog med sig in i vårt rum, vilket betydde att det blev rätter från alla världens hörn. Riktigt mysigt!


I fredags åkte vi återigen skidor, jag kan inte få nog av skidåkning! Det hade snöat 30 centimeter under natten så det blev härlig puderåkning hela dagen. På kvällen åkte vi hem till några svenska killar i Creekside, Victoria som vi träffade i Vancouver i våras bodde hemma hos dem över helgen. Därefter åkte vi in till villagen och Buffalo bills.

Amanda
Victoria & Karin

Lördagmorgon var det på med skidkläderna igen, Vickan, Rebecka och jag åkte från start men jag var tvungen att åka ner kl 11 eftersom jag började jobba.. Jobbet gick fint, de jag jobbar med är trevliga prickar så det är alltid skoj att jobba! Efter jobbet åkte jag direkt till Creekside för att träffa Victoria och killarna. Det blev ännu en lyckad kväll! Jag och Amanda liftade med en kille in till villagen. Första gången jag liftat någonsin, här är det ingen big deal att lifta. Det är lite så man gör, så mamma och pappa ni behöver inte vara oroliga..
 När Amanda och jag öppnade dörren till vår bunker var vår soffa borta! Istället stod där en vanlig köksstol med en lapp på "I took the sofa, for house. /Simon" Simon är vår landlord, en korean med grå hästsvans. Vi visste inte riktigt om vi skulle skratta eller gråta... När vi vaknade idag gick jag in till killarna för att berätta att vår soffa var bortrövad, det visade sig att de hade tagit soffan...! De har varit lite avundssjuka på vår soffa så igårkväll när vi inte var hemma hade de stulit den. Nu är den tillbaka i vårt rum iallafall...

Amanda och stolen våra grannar ersatte istället för soffan...

Imorses sov vi ut för att sedan bruncha ute i solen inne i villagen. Så otroligt mysigt, sedan tog vi gondolen upp och åkte lite skidor! Jag älskar att man bara kan åka upp, ta några åk och sedan åka ner igen. Bättre kan man inte få det.

Söndagsbrunch

There's more to explore,
Sofia

No comments:

Post a Comment