Saturday, November 20, 2010

Uppe med tuppen!

Imorses när klockan ringde 05.00am var det inte ett dugg jobbigt att kliva upp,  jag skulle ju få åka skidor!! Bussen in till villagen var helt fullpackad med exalterade människor. I villagen mötte jag upp Maria och hennes roomisar, vi var där redan klockan sex men vi var absolut inte ensamma! Framför oss i kön var nog ungefär 100 personer, där stod vi fram till 8.20 då vi fick kliva in i gondolen. Låter som att jag gjort världens grej, men det var faktiskt en himla härlig känsla. Stämningen var total, alla var på toppenhumör! Uppe på berget hörde man hela tiden allas glädjetjut över att få pka skidor igen! Fantastiskt härligt!



Meeen, jag var ju tvungen att jobba idag också. Det blev två timmars skidåkning och sedan direkt ner till affären för att hoppa ur skidkläderna och i arbetskläderna. Nu är jag dock trött, ska snart lägga mig för att försöka bli av med min onda hals och ladda inför en dag fylld av SKIDÅKNING!

There's more to explore,
Sofia

No comments:

Post a Comment