Thursday, November 4, 2010

Hello sunshine!

Hello sunshine!

Idag strålar solen fantastiskt fint, bättre än såhär kan det knappast bli tänkte jag när jag åkte in till villagen idag. Men det kan det ju faktiskt, hade det legat ett lager snö på marken hade allt varit så gott som top notch!

Gårdagen bjöd först på hockey, Karin, Rebecka, Mike och jag satte oss på Cinnamon bears och kikade när Canucks spelade. Sedan åkte vi hem till Mike, en av hans kompisar kom över och vi hade som sagt en liten before-surgery-fest, natten avslutades inne i villagen på Maxx fish där de spelade helt fruktansvärt hög och usel musik!

De kallar oss "The gypsies", hemlösa...

Jag bestämde mig för att promenixa hem från villagen och gick vägen om en sjö som ligger i närheten av Alpine Meadows där vi bor. Man känner sig så oerhört liten när man går bland alla höga berg. Vackrare natur får man leta efter!!


Vackert inte sant?!

Imorgon ska jag göra min första arbetsdag på Peak Performance, klockan 11.00am börjar jag så ikväll ska jag plugga flitigt. Skillnaden mellan water resistant, water repellant och water proof ska sitta som ett smäck. Vilka olika membran finns det egentligen i goretex? Imorgon har jag svaret på alla era frågor.. ;)

Nu ska jag käka min morot och lite bröd som jag inhandlade förut, kanske värmer en soppa också.. Här var det lyxmiddag!

There's more to explore,
Sofia

Till min mamma som undrar hur man kommenterar; Tryck på det orangea klockslaget under inlägget du vill kommentera.

1 comment: