Tuesday, November 23, 2010

It's been a looooong day!

Hua mig, nu ska jag äntligen snart få sova. Idag har jag jobbat 8-5 och därefter varit på spirit session, vilket är en två och en halvtimmas kurs som du kan ta del av om du jobbar här i Whistler. Anledningen till att man gör det är för att man betalar 1300 dollar för sitt skipass istället för 1900...

Kursen var ganska lam, det handlade mycket om hur man skulle bete sig uppe på berget, åk inte för fort i slow zonerna, ge dig inte ut i off pisten utan att veta vad du gör osv.. De hade dock en riktigt duktig föreläsare. Han förespråkade att leva ut sina drömmar och verkligen göra det man vill, "That's why all of you came here, to live your dream!" Han har helt rätt, livet är alldeles för kort för att man inte ska göra det man verkligen drömmer om! Jag vill inte känna när jag fyller femtio, varför åkte jag aldrig dit eller varför gjorde jag aldrig det där som jag så gärna ville göra? Istället vill jag tänka, tusan vad skoj jag hade och satan i gatan vad glad jag är över att jag åkte tillbaka till Canada!

Tankarna började snurra något oerhört i huvudet på mig samtidigt som han pratade på. Det är nästan lite farligt att lyssna på människor som honom. Varför ska jag börja plugga när jag egentligen vill något helt annat? Kanske är det inte meningen att jag plugga, fast å andra sidan hur tusan ska jag klara mig i framtiden utan utbildning? Usch, jag blir tokig!

There's more to explore,
Sofia

No comments:

Post a Comment