Tuesday, November 9, 2010

Let it snow, Let it snow, Let it snow!

Igår var en fin dag, solen sken och kylan bet lite i kinderna. Jag letade efter ett par vantar eftersom jag bara har skidhandskar med mig. Hittade dock inga till bra pris.. Jag har blivit snål, har nog aldrig varit såhär snål i hela mitt liv men livet som snål funkar bra det också har vi upptäckt!

Karin hade en arbetsintervju igårmorses klockan sju. Vad hon, vi, inte visste var att de hade ställt om klockan natten mellan Söndag och Måndag så Karin blev en timma förtidig och gick i själva verket upp redan 4.30. Snacka om att vara uppe med tuppen...

Förresten, jag kanske har fått extra jobb! Jag la ut en annons på craigslist om att jag var en hejjare på at ta hand om barn och gärna skulle babysitta, så igårmorses var det en mamma som hörde av sig. Jag var och träffade mamman och hennes dotter på 14 månader i Creekside igårkväll. Det gick bra tror jag, hon skulle bara göra en referencecheck och förhoppningsvis ringer hon tillbaka idag, Isåfall ska jag jobba 8am-5pm imorgon, lite extra cash! Och några dagar veckan därpå. Håll tummarna!

Nu ska vi tvätta och gå ut på en liten hike!!

There's more to explore,
Sofia

No comments:

Post a Comment