Monday, November 22, 2010

Sol i sinne, brun inne.

Hej hopp!
Idag var det, om möjligt, ännu kallare uppe på berget än igår! Satan i gatan alltså, -19 grader! Men det stoppade oss inte, det gäller bara att klä sig inifrån som jag säger till kunderna på jobbet. Sätt på dig base- och middle layer efter väder och du är fit for fight! Karin och jag tog bussen vid nio. Solen sken hela dagen och livet kändes fantastiskt bra! Efter några åk mötte vi upp Richard för en varm choklad sedan blev det några runs med honom. När han åkte och jobbade mötte vi upp Mario istället, han tyckte att Karin och jag åkte som två pro, alltså professionals.. Han har inte sett mycket haha

Jag försökte få till en chokladmustasch på bilden men den syns inte..


Oh, Canada!
Nu har den nya tjejen flyttat in, Amanda från Newcastle, Australien. Älskar hennes engelska accent! Hon verkar iallafall trevlig.

På tal om något helt annat. Måste berätta en skoj grej, som ni vet lever vi lite fattigt. Vi köper inget i onödan, när vi handlar mat granskar vi noga vilken produkt som är billigast osv.. Nu när vi skulle få en ny roomie såg vi att kopparna inte skulle räcka, så igår när vi köpte varm choklad uppe på berget smugglade vi med oss en kopp hem. Jag menar, vi köpte ju faktiskt nästan koppen så det kan ju knappast inte räknas som stöldgods! Dagens fångst blev två teskedar, salt, peppar och socker.

Imorgon ska jag babysitta Anika hela dagen, likaså på tisdag. Nu ska vi snart svida om, det är sedvanlig locals night på Longhorns ikväll. Precis som alla andra söndagar!

There's more to explore,
Sofia

No comments:

Post a Comment