Friday, February 11, 2011

Apres så det heter duga.

Jag kom alldeles för en liten stund sedan hem från jobbet, slängde med en gång på mig pyamasen och satte mig här i soffan framför brasan som någon av killarna tänt. Supermysigt! Inte lika mysigt är det att jag känner mig alldeles febrig och hela kroppen gör ont. Men jag börjar inte jobba förrän två imorgon så jag hoppas på ett mirakel, att jag vaknar upp helt frisk imorgonbitti... Jag har hällt i mig juice och smoothie hela eftermiddagen!

Igår var en bra dag, vi åkte upp på berget, mötte upp våra picknick-vänner och började hiken upp på flute bowl. Solen strålade precis som dagen innan och väl däruppe valde Chris bästa picknickplatsen ever!

Tror inte att man kan hitta en finare picknickplats!

Till lunch hade Karin köpt med sig sushiwraps från jobbet. Otroligt gott och till efterrätt blev det mina kanelbullar som jag hade bakat dagen innan.

Peter, Karin, Sofia & Chris




Efter picknicken tog vi det ljuvliga åket ner i bowlen och vidare till ett hopp Karin och Peter hittat dagen innan. Där Karin till råga på allt gjorde sin första backflip EVER!
Hon gjorde det igen, så ballt!!! Mamma, jag lovar att inte ens testa!
Inte alla som kan få till något sånt!


Avslutar med en bild som fick oss alla att gråta av skratt! Jag vet inte riktigt vad det är jag försöker göra. Men skoj hade vi iallafalla åt det en låååång tid efteråt. När jag sedan skulle åka av en av sittliftarna tryckte Peter ifrån på mitt ben för att kunna ta sig ur liften med sitt skadade knä vilket ledde till att jag blev kvar i liften. Liftvakten märkte inget först, men tillslut stoppade han liften och jag fick hoppa ner från liften...

Efter skidåkningen var det apres ski som gällde, vi mötte upp några av våra housemates. Möttes då av en något blodig Jonny som försökt sig på ett av Whistlers högsta drop, the Waterfalls. Vilket ledde till en blodig näsa och en avbruten skida...
After skin fortsatte ända in på natten, klockan ett tog jag bussen hem i full skidmundering. Helt klart lyckad after ski med andra ord!

There's more to explore,
Sofia





No comments:

Post a Comment