Tuesday, February 1, 2011

Swedish meatballs

Hej hopp!

Så var denna dagen till ända, vi har precis suttit ihopknödda i sofforna och tittat på en film, Superbad. Killarna hade tänt en brasa också, hur mysigt som helst! Jag kan inte säga det för många gånger, vi fullkomligt älskar att bo här, bästa rummet någonsin i ett fantastiskt mysigt hus med sex otroooligt goa killar. Det kan knappast bli bättre!

Hela helgen och idag har jag åkt skidor, igår spelade Karin och jag in filmer. Vi ska nämligen göra en film, lite skidåkning, lite tabbar och annat skoj. Om vi lyckas sätta ihop den lovar jag att visa den här, den blir förmodligen brilliant! Idag åkte jag skidor med Ross, en av killarna som bor i huset. Galet bra skidåkare men jag hängde på ganska bra. Vi lyckades hitta lite orört puder inne i skogen, dagen var med andra ord räddad.

Just det, igår höll jag i en swedish meatballdinner. Jag har sedan flera veckor tillbaka lovat Watson som jag jobbar med att tillaga riktiga svenska köttbullar. Så igår avnjöt vi en enastående köttbullmiddag, alla mina housemates och Watson. Det blev en tiopoängare, alla åt som om de aldrig sett mat förut tills jag sa stopp, jag hade faktiskt lovat Karin en tallrik med köttbullar nör hon slutat jobbet... Nästa vecka är det engelsmännens tur att laga middag, english roast tror jag står på menyn.

There's more to explore,
Sofia

No comments:

Post a Comment