Sunday, February 20, 2011

What a beautiful day!

Hey folks!

Helt fantastiskt fin dag her det varit, kalltkallt och strålande solsken! Vilodag för mig var det ja, men det är ändå helg vilket betyder att alla citykor som Karin så fint kallade dem kommer hit för att åka. Jag började dagen med att sitta ute i solen och ringa mamma & pappa, så mycket bättre start kan man inte få! När Karin kom hem lite förtvivlad över att liftkön till gondolen var milslång bestämde vi oss för att åka in till villagen för att äta lunch i solen. Sagt och gjort, vi åkte in och satte oss på Longhorns uteservering, supermysigt! Känner mig så lyckligt lottad över att få bo här en säsong, bo i ett vinterparadis! Varje dag känns som semester, helt underbart!!

Klockan två var det dags för jobb, men att jobba känns inte så jobbigt här. Peakfamiljen har alltid roligt ihop, så även idag! Nu sitter jag i soffan framför brasan tillsammans med killarna, vi väntar på Karin och sedan blir det filmmys.

Igårkväll efter skidåkningen åkte jag direkt hem till Sofia, Camilla och Mikaela, det vankades swedish pancakes!!! De blev suuuuupergoda!!!

Imorgon väntar ytterligare en vilodag följt av jobb...

There's more to explore,
Sofia

No comments:

Post a Comment