Friday, February 18, 2011

Thanks to the man upstairs!

Tjolahopp!

De senaste sju dagarna har det trillat ner hela 185 cm snö från himlen!!! Helt galet mycket snö vilket har resulterat i otroligt bra skidåkning! Jag pratade med lillasyster häromdagen som är i alperna och åker, de hade tydligen inte fått snö sedan början av Januari, stackare!!
Igår jobbade jag, men det mådde nog mina benhinnor bra utav för att idag var det inte lika painful att åka som i tisdags. Idag åkte vi med några av våra housemates och deras kompisar, de är galna och riktigt duktiga! Vi lyckades hitta helt orört puder upp till knäna och fortsatte sedan ner i skogen, helt underbart!

Igårkväll hade killarna planerat en stor middag, Jonnys föräldrar och bror är här och Ross har haft två tjejkompisar här en vecka så vi blev tretton personer på middagen. Och oj vad gott det var, det serverades english roast, ugnsbakad potatis, palsternacka och yorkshirepudding. Kan mycket väl varit den godaste middagen jag ätit sedan jag kom hit i Oktober. Efter middagen hade vi houseparty, det blev en mycket lyckad kväll!

Idag efter skidåkningen gick Karin och jag för att kika på skidor, det hela slutade med att jag fick låna med mig dessa, http://www.tetonvillagesports.com/ros-ra1qc03-w12/Rossignol-2011-2012-S7-Womens-Ski.html, ett par Rossignol s7 2011-2012. Kontakter, kontakter... Det ska bli riktigt skoj att testa dem imorgon!

Bilder kommer imorgon!

There's more to explore,
Sofia

No comments:

Post a Comment