Monday, February 7, 2011

Hej hej hallå!

Idag har det sannerligen snöat HELA dagen. Jag är så lycklig!!! Imorses hade jag bestämt att åka skidor ihop med Marias roommate, har aldrig åkt med honom tidigare men han kände till några riktigt bra offpistrundor som jag aldrig åkt tidigare.

På vägen upp i gondolen började vi prata med tre killar, en svensk och två norrmän, som precis kommit hit för en veckas semester och hade dagen till ära sin första dag i systemet. Jag erbjöd dom att haka på oss eftersom de också var riktigt sugna på lite backcountry-skiing. Det gjorde dom hemskt gärna. De var tre riktigt duktiga skidåkare och de bad oss ta med dem på det trixigaste och bästa vi kände till. Vi hikade upp på Symphony och fick ett riktigt bra åk, gjorde några drop som till en början fick mig att tappa hakan, åkte ny härlig snö inne bland träden, hikade lite till, åkte ännu mera powder....... Dagen gick i ett och vi åkte som tokar! Det bästa med att åka skidor med majoritet killar är att man hela tiden får pusha sig själv till att åka grejer man kanske aldrig gjort annars. Känslan efter man klarat det där droppet eller åkt den där sjukt täta, branta skogen är fantastisk!!! Man får världens adrenalinkick!

Sedan bjöd killarna oss på lunch som tack för att vi åkt med dem hela dagen. Vilket vi hemskt gärna gjorde, det var ju inte direkt några skidåkare man fick släpa runt på.. Hade jag fått en sådan första dag hade jag varit toknöjd och det är jag säker på att de var.

Ikväll har jag varit hemskt trött. Jag lagade boeuf bourguignon till middag som jag bjöd Tom på, vi var de enda hemma. Det smakade himmelskt gott!! Sedan ramlade några fler in och vi la oss i soffan och tittade på Bridget Jones dagbok, kanske inte vad killarna ville titta på men de sa faktiskt att valet var mitt. Så den fick det bli. Jag var så trött att jag somnade i soffan så nu ska jag strax sova, imorgon är det skidåkning igen!!! Jag är förresten ledig fyra dagar nu, så härligt!!

There's more to explore,
Sofia

No comments:

Post a Comment