Friday, April 1, 2011

Springskiing eh...

Kära hjärtanes vilket vårväder det blev ute helt plötsligt.. Även om det snöat säkert 10 cm uppe på berget inatt hänger våren i luften!! Helt galet fint men samtidigt önskar man kanske att det var någon eller till och med några grader kallare i luften så att snön höll sig liiiite bättre... Igår på eftermiddagen var snön vedervärdig, faktiskt, den var som klister under skidorna! Idag var det dock bättre, tror att freezingleveln sjunkit en aning..
Idag i liftkön mötte jag helt plötsligt Fiona, Ambrose och Vivvi, familjekompisar till min Vancouverfamilj. Så jag åkte med dem de sista timmarna. Barnen är fyra och sex och åkte rysligt bra, superskoj! Jag och Ambrose hade skidskola, övade på fina turns och hoppade några små hopp. Kanske mitt framtida yrke, vem säger att man måste utbilda sig till något ordentligt egentligen..?

Imorgonbitti blir det fresh tracks, tredje morgonen på raken. Den här gången tillsammans med min peakfamilj, ska bli mysigt! Klockan är inte ens nio och jag funderar på att kalla på John Blund, jag är helt slut efter att ha åkt skidor från 8-4 två dagar i rad... Måste ladda duracellbatterierna inför imorgon, på det igen! Konstigt att man aldrig tröttnar!!

There's more to explore,
Sofia

No comments:

Post a Comment