Saturday, April 16, 2011

Second snowiest season, EVER!!

Yes, idag uppe på berget stod det vid de dagliga updatsen att den här säsongen är den andra snöigaste genom tiderna!! Vilken lycka att pricka in en sådan kanonsäsong, ingenting kunde gjort de här sex månaderna bättre, absolut ingenting! Jag är helt galet nöjd!!!


I väntan på bussen imorses..

Imorses mötte jag upp Watson på bussen 8.19, var först upp med Peak express vilket betydde att hela Whistler bowlen var UNTRACKED, inte ett spår! Då mår man!! Sedan anlände Sofia och satan i gatan vilken kanondag det blev. Puder, puder, puder så långt ögat kunde nå... Är det verkligen 15e April idag? Man blir ju nästan mörkrädd! Det blev skidåkning från nio till fyra och med handen på hjärtat hade vi kunnat åka några timmar till, dagar som dessa finns det inget stopp i benen, de skulle kunna stå på skidorna förevigt!

Paradise.

Efter skidåkningen åkte vi ner till villagen och mötte upp de andra för aprés i solen. Idag började Telus World Ski&Snowboard Festival så det var full rulle! Festivalen kommer att pågå till och med nästa helg, imorgon står opening party och snowboardtävling på schemat.


Nu ska jag kasta mig i säng, imorgonbitti ska jag möta upp Maria och Watson. Det blir en hike uppför Flutebowl för att få åka lite fresh tracks!!

There's more to explore,
Sofia

No comments:

Post a Comment