Sunday, April 3, 2011

Lovely powder!!!

Det är helt galet, de senaste dagarna har det snöat och vi har fått åka massamassa puder! Tycker att vi är hemskt bortskämda härborta, inte nog med att det har dumpat mängder med snö hela vintern, jag menar det är ju faktiskt April nu och vi får fortfarande powpow. Då mår man!!

I fredags gjorde jag min tredje fresh tracks och lyckades vakna i precis samma stund som bussen gick så jag blev lite sen men mötte upp övriga peakfamiljen och några kompisar uppe på berget för frukost. Därefter begav vi oss ut för att åka. För andra dagen i rad blev liftvakten tvungen att stanna en av sittliftarna när jag skulle gå av, eller försöka gå av.. När det var dags att gå av insåg jag att något på min skida satt fast i Watsons snowboardbindning.. Han blev liggande under sittliften och jag hängande i den, tillslut stannade dom liften och vi fick hjälp att komma loss, jag skrattade så att jag grät och de gjorde alla andra som stod och tittade på också..

Cornicedrop

Igår var det återigen puderskidåkning som gällde, heeeelt fantastiskt! På eftermiddagen blev det aprés ski ute i solen. Nu ska jag strax jobba, 11-9 och de kommande fyra dagarna är jag ledig, underbart!

There's more to explore,
Sofia

No comments:

Post a Comment