Sunday, April 10, 2011

Två missmatchade skidor?

Hej hopp!

Nu har det varit sådär mycket igen, det är inte klokt att man kan känna sig stressad av att  vara ledig! Nu har jag i och för sig jobbat två dagar men innan dess jobbade jag en av nio dagar.. Lyxlyxlyx! Men det konstiga är att trots att man är ledig är det så mycket som ska göras, man åker upp på berget på morgonen, kommer ner till byn på eftermiddagen. Då kanske det vankas aprés eller så måste man hem för att hinna duscha och sedan åka iväg på något annat.

I onsdags blev det en sån där låååååång after ski kväll. Det spelades Sensuella Isabella pch Tyrolerhatt, knäppt va?! Kom hem vid tolv och får sms av Karin som undrar om jag har tagit en av hennes och en av Sofias skidor. Vilket jag givetvis inte hade.. Det är alltså någon som har tagit två par missmatchade skidor. De hade låst fast en av varje tillsammans för att de bara hade ett lås med tron om att ingen skulle vilja ha en kort och en lång skida. Men tydligen finns de dom som bara gillar att jävlas, så nu har dom varsin skida kvar. Det har dock löst sig ganska bra, Sofia lånar mina andra skidor och Karin har fått låna ett par av Jeff, hans gamla racingskis från när han var liten... Karin ser för rolig ut..!

Aprés i onsdags.

I torsdags gjorde jag något efter skidåkningen som fick mig att tappa hakan litegrann. Det var SOL, strålande sol så jag gav mig ut på en springtur. Helt underbart, trodde att jag skulle tuppa av efter någon kilometer men benen sprang så fint så. Vi har även sett den här snygga mannen i backen...

Shorts, piké och golfväst..
Björnarna har även börjat vakna till liv. Man kan se björnspår lite överallt på berget och det har sprungit björnar nere i byn. Skojskoj!

There's more to explore,
Sofia

No comments:

Post a Comment