Wednesday, April 20, 2011

Skidate!

Hello!

Nu har det varit fullt upp igen! I lördags var det opening party för Telus festival, det var lite lamt så jag drog mig ganska snabbt därifrån. Söndag var det sista locals night på Longhorn, gick dit med Peak-ganget och mötte upp andra vänner för att dansa loss hela kvällen lång, Mycket bra kväll som avslutades med poutine, en typisk canadensisk rätt som inte låter så lockande men smakar riktigt gott. Pommes frites med ost och gravy..

Min Vancouverfamilj har varit uppe några dagar så igår hade jag och Sascha skidate, Mark joinade också. Tusan vad duktig han är, det är inte alla sex-åringar som kan åka powpow!! Vi hade en supermysig dag, riktigt skoj. På kvällen var det dags för den nästsista 80s night. Det var precis lika skoj som alla andra måndagar, tänk om de kunde starta 80s night hemma, det vore himmelriket!!

Det böjrar bli lite jobbigt nu, många börjar åka hem, det är inte förrän nu jag insett att det inte är så lång tid kvar här. Uschusch, trivs så fruktansvärt bra här och tycker så mycket om alla jag lärt känna. Sånt är livet, det är bara att bita ihop och se framemot nästa äventyr!

Om två veckor åker vi till Vancouver island med våra housemates och någon dag efter det åker Karin, Sofia och jag vidare mot MEXICO! Det blir till att jobba bort googlebrännan, bada och bara ta det lugnt.

There's more to explore,
Sofia

No comments:

Post a Comment