Friday, March 4, 2011

Million dollar ridge

Hejhopp!

Inte lika blåsigt idag vilket ledde till att de öppnade alpinen. Alltid lika skoj när man står i kön en puderdag för att åka med Peak-expressen upp till Whistlertoppen och den ena token efter den andra skidar ut för detta drop ----> http://www.youtube.com/watch?v=l-7yXcQLSzA&feature=related Alla står nedanför och busvisslar, applåderar och tjuter av glädje, jag älskar det!

Idag har varit en bra dag, snön är helt galet bra! Känner mig bortskämd efter all snö som bara fortsätter att trilla ner från himlen! Återigen sattes mina skills på prov, idag hamnade jag i million dollar ridge IGEN fast den här delen av treerunen var fasansfullt mycket bättre och lättare än den Chris tog med mig på förra veckan.. Det gick helt okej bra tycker jag förutom att jag råkade åka rakt in i Manuels ben när jag var tvungen att väja för att inte åka in i Johan... Tur att det finns så mycket mjuk snö att landa i!

Min och karins sms-konversation tidigare idag löd:
Jag: Ser du hur snön bara vräker ner?!?!?!? POWPOWPOW!!!
Karin: Tell me about it! Can u say POW?
Jag: POWPOWPOW!!!

Ikväll har jag funderat ytterligare på vad jag vill plugga.. Fortsatte att scrolla bland alla utbildningar från A-Ö på studera.nu men det vill sig liksom inte.. Jag tror att det största problemet är att jag inte kan se mig själv plugga eller snarare se mig själv jobba med något seriöst. Jag vill inte ha ett 9-5 jobb fem dagar i veckan, vara ledig lördag & söndag.. Göra samma vecka in och vecka ut. Det finns ju så mycket annat ute i världen som är så mycket mer spännande... Maria på mitt jobb säger att det är ett tecken, ett tecken på att jag ska göra något annat för man ska inte påbörja något man känner sig högst tveksam till! Det tycker jag låter alldeles rätt, men tänk om jag aldrig kommer på vad jag vill bli?

På med tiger balsam, tjocka strumpor och på det igen! På söndag mina kära benhinnor får ni vila...

There's more to explore,
Sofia

No comments:

Post a Comment