Monday, March 21, 2011

Update!

Hej hopp!!

Senaste veckan har varit minst sagt hektisk! Dagarna i Vancouver tillsammans med min Vancouverfamilj var fantastiskt mysiga. Allt känns precis som vanligt, under middagen på tisdagskvällen utbröt Sascha; Nu är vi hela familjen igen! Så söta! På onsdagen var Michele och jag ute och shoppade innan vi hämtade Lola i skolan. Utanför skolan stod samma mammor som förra året och väntade på sina barn, kändes lite konstigt att träffa dem igen. På kvällen var det kalas, Sascha, Lola, Mark, Michele, Jajee, Nana Val och jag, precis som förut.

Torsdagmorgon åkte jag tillbaka upp hit igen och började jobba strax efter att jag kom fram. På kvällen gick jag till Cinnamonbear och mötte upp Karin och våra housemates, Camilla och Sofias kompis Nils som är här och hälsar på. Det var St. Patricks day och det serverades grön öl, festligt!

På fredagmorgon åkte jag skidor tillsammans med Maria, har inte sett så nypistade backar på år och dar vilket betydde att det inte snöat något under natten. Lördag däremot, powpowpow!!! Fantastiskt bra treeskiing hela dagen lång. Kastade mig hem för att slänga mig in i duschen och sedan tillsammans med Jonny, Josh och Manuel åka mot Creekside där vi mötte upp de andra på Creekbread för pizza. Sagolikt goda pizzor serverades det!! Efter en otroligt god middag fick vi gratisskjuts hem till alpine tack vare Sofias kompis Nils som bor på hotell och kan få skjuts var han vill. Hemma svidade vi om och åke vidare på romans/toga/shark-theme party. Kanske inte århundradets kalasigaste partaj men det slutade bra ändå.

Imorse gjorde vi oss alla klara för skidåkning, familjedag uppe på berget stod på schemat. Vårt busstopp ligger precis vid vår garageuppfart och när bussen kom var vi inte riktigt klara vilket ledde till att hela bussen fick stå och vänta på oss en liten stund. Familjen inte-så-förberedd...
Solen sken och det var helt underbart uppe på berget, vi spenderade största delen av dagen i en liten bowl där killarna byggt ett hopp. Vi gick upp, hoppade, gick upp igen.. Lekte i snön och bara njöt av solen!
Strax efter fyra var vi nere i villagen igen efter över sex timmar uppe på berget, då var vi lagom hungriga eftersom vi inte hunnit äta något på hela dagen.. Vi gick på apres ski och åt en välförtjänt middag. Efter en helt galet mysig och rolig dag är jag nu helt slut. Dags att sova och ladda om inför skidåkning imorgon innan jobbet. Bilder kommer så småningom...

There's more to explore,
Sofia

No comments:

Post a Comment